Support Chat

Historien om Phone-World

PhoneWorld blev etableret i 2014 af Kim Bækgaard og Jacob Christensen.

Ideen til PhoneWorld opstod ved, at Kim Bækgaard havde en lignende virksomhed i Odder, som startede med at reparere computere og efterfølgende iPhones og iPads.

Interessen for reparation af iPhones og iPads steg hos kunderne, og Kims svoger, Jacob Christensen, spurgte, om de ikke skulle etablere et firma sammen.

I juli 2014 startede de et interessentskab, PhoneWorld, som primært beskæftigede sig med Apple-produkter: iPhones og iPads.

De to svogre startede hjemme hos Kim privat, men der blev hurtigt for lidt plads på køkkenbordet, og stuen var begyndt at være fyldt med reservedele og tilbehør.

PhoneWorld flyttede til et lokale på 12 kvadratmeter i Odder centrum i oktober 2014 – blot 3 måneder efter etableringen af firmaet.

Reservedelene til iPhones og iPads begyndte at fylde mere og mere og lokalet blev hurtigt for lille.

I maj 2015 fik de endnu et lokale, så de kunne bruge det første rum til lager og det nye rum til reparation samt butik.

Jakob og Kim


På bare halvandet år gik virksomheden fra at have base i privaten hos Kim til, at de måtte skifte lokaler 3 gange grundet pladsmangel. De to indehavere arbejdede begge fuld tid i dagtimerne for så at arbejde i PhoneWorld efter fyraften, men PhoneWorld voksede på rekordtid, og for Kim betød det, at han måtte halvere sin arbejdstid på sin anden arbejdsplads for at kunne følge med den store forespørgsel på reparationer.

Begge indehavere har stor erfaring indenfor faget – Kim Bækgaard har repareret iPhones og iPads de sidste 5 år via hans tidligere virksomhed, og Jacob Christensen er uddannet elektrofagteknikker og har arbejdet i branchen i 7 år, hvor han har repareret Apple-produkter i 2 år.

I dag består virksomheden derudover af 3 ansatte – en tekniker, der mere eller mindre kan reparere alt indenfor telefoner, tablets og computere, en webmaster med stor erfaring i webshops, og en tekstforfatter, der primært tager sig af markedsføringsdelen

God service har altid været det vigtigste element i PhoneWorld. De har en god kundesupport, hvor kunderne kan ringe eller skrive for at få hurtig svar på deres spørgsmål. PhoneWorld klarer alle typer reparationer af Apple-produkter – dette kan være en smadret skærm, defekt mikrofon, sløvt batteri eller noget helt fjerde. PhoneWorld handler kun med reservedele af original kvalitet og A+ kvalitet for at stille kunden bedst muligt.