Phoneworld ApS
Torvald Køhlsvej 3
8300 Odder
CVR. nr. 38330527
Butik:
Torvald Køhlsvej 3
8300 Odder
E-mail: info@phone-world.dk
Telefon nr: 25940102
Etableret i 2014.
Betaling af varer kan ske med:
Dankort, Visa(3D), Mastercard(3D), Visa Electron(3D), Viabill, MobilePay og kontant ved afhentning.
Der opkræves ikke kortgebyr.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes eller afhentes efter reparation.
Levering sker med PostNord eller med GLS. Fragten betales af køber og er på 50 DKK til nærmeste pakke shop ved køb under 600 DKK. Ved køb over 600 DKK betales fragten af sælger, til nærmeste Pakkeboks. Ved salg af enhed til os, betaler vi fragten. Varen sendes inden 1-2 hverdage efter, at bestillingen er modtaget. Er varen forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Vi leverer udelukkende til adresser i Danmark og ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
(A) har modtaget din vare.
(B) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
(C) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på e-mail: info@phone-world.dk eller på telefonnr.
25 94 01 02
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os klar meddelelse om dette. Du kan også benytte dig af din fortrydelsesret ved at udfylde en standard fortrydelsesformular, som er udarbejdet af e-mærket – den kan du finde HER.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, og du bærer risikoen for varen indtil tidspunktet for varens levering hos os. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det være en fordel for ekspeditionen, såfremt du vedlægger en kopi af fakturaen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet, at den ikke har været i brug, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Phoneworld ApS
Torvald Køhlsvej 3
8300 Odder
Att. Kim Bækgaard
Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Annullering af ordre
Hvis ordren ikke er afsendt, kan den annulleres ved at kontakte Phoneworld ApS på:
e-mail: info@phone-world.dk eller på 25 94 01 02.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Phoneworld ApS
Torvald Køhlsvej 3
8300 Odder
Att. Kim Bækgaard
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.
Backup af data
Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret til reparation.
Phoneworld ApS bestræber sig altid på at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos PhoneWorld ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige er PhoneWorld ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: info@phone-world.dk.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen).
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Backup af data
Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret til reparation.
Phoneworld ApS bestræber sig altid på at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.
Hvordan?
På vores website/webshop kan du sælge din brugte enhed til os.
Du vælger model, type, størrelse, samt stand af enheden.
Sidstnævnte er en vurdering fra din side, som skal følge vores vejledninger for vurdering af standen på enheden.
Du ser nu den pris, vi vil betale for enheden, såfremt vi er enige om standen.
Hvis du vil sælge enheden til os for den pris, modtager du en pakkelabel, som du klistrer på pakken, inden du afleverer den til afsendelse.
PhoneWorld ApS betaler fragten.
Når vi modtager din enhed, får du en mail på, at den er modtaget.
Hvis vi ikke er enige om standen på enheden, kontakter vi dig med vores bud, som du frit kan acceptere eller afvise.
Hvis du ikke ønsker at sælge enheden til os til den nye tilbudspris, sender vi enheden tilbage til dig uden beregning.
PhoneWorld forbeholder sig retten til at afvise enheder af enhver grund.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 24.02.2023